środa, 27 kwietnia 2016

Kokosowy pudding z nasion chia z musem owocowym

Długo zbieram się do zrobienia puddingu z nasion chia. Z niewyjaśnionych przyczyn obawiałam się jego smaku i konsystencji. Niepotrzebnie! Świetna propozycja dla tych, którzy szukają zdrowych "słodkości". Wykonanie jest banalnie proste - nie ma takiego antytalentu kulinarnego, który by sobie nie poradził. Efekt wizualny i smakowy na piątkę z plusem. Na koniec krótko trzeba też wspomnieć o właściwościach szałwii hiszpańskiej - zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś atlantycki i więcej wapnia niż mleko. Zainteresowanych odsyłam przykładowo na tę stronę.


Składniki (2 porcje)
  • 2,5 łyżki nasion chia,
  • 1 szklanka mleka - zwykłego lub roślinnego,
  • 1 łyżeczka syropu z agawy, miodu lub ksylitolu,
  • 2 łyżki wiórków kokosowych,
  • garść wybranych owoców - u mnie truskawki (około 10 sztuk).
Wykonanie
Najlepiej przygotować pudding dzień wcześniej, żeby miał czas napęcznieć. Przy przygotowaniu polecam korzystanie ze słoika. Wsypujemy do niego nasiona i zalewamy mlekiem. Dodajemy wybrany "słodzik" - u mnie był to ksylitol i wiórki. Zakręcamy słoik i trzepiemy, tak żeby wszystko się dokładnie wymieszało. Pudding przelewamy do docelowych miseczek i wkładamy do lodówki na minimum 4-5 h, a najlepiej na całą noc.
Owoce blendujemy na gładką masę - ja już ich nie słodziłam, bo same nasiona są jak dla mnie mocno słodkie. Wylewamy je powoli na nasz pudding. W ten sposób mamy gotowy deser:)



2 komentarze: