niedziela, 18 sierpnia 2013

Sok warzywno - jabłkowy

Nie od dziś wiadomo, że soki w szczególności warzywne to samo zdrowie. Dostarczają one mnóstwa minerałów, witamin i niezbędnych kwasów tłuszczowych. Najbardziej wartościowe są oczywiście świeże soki, więc jeśli myślicie poważnie o zdrowym odżywianiu, to polecam zainwestować w sokowirówkę. Swoją kupiłam 2 lata temu i niestety nie polecam. Powoli zaczynam się rozglądać za jakąś inną, która nie zajmuje dużo miejsca, ale poradzi sobie z zaspokojeniem zapotrzebowania na witaminy całej mojej rodziny:) 
Przepis na sok warzywno - jabłkowy, który dzisiaj przedstawiam, pochodzi od mojej mamy, która otrzymała go, jeśli się nie mylę, od swoich bliskich znajomych z Anglii. Można więc powiedzieć, że to międzynarodowy przepis:) Składniki, a przede wszystkim ich proporcje można dowolnie modyfikować. Ja przedstawiam przepis, w którym warzywa są słabo wyczuwalne. Jeśli ktoś nie jest przekonany do soków warzywnych, to naprawdę czeka go miła niespodzianka, gdyż zawarte w nim jabłka i marchewka znacznie łagodzą smak warzyw. Polecam spróbować jeszcze dzisiaj!




 Składniki (dla 2 osób)
  • 4 średnie jabłka
  • 4 duże marchewki
  • 2 duże buraki
  • 1 duży pomidor
  • 1 duża pietruszka (ja miałam malutkie z ogródka i wrzuciłam razem z natką)
  • pół selera
  • pół cytryny
Wykonanie
Warzywa i owoce, jeśli istnieje taka potrzeba, to obieramy ze skórki. Ja, oprócz cytryny i selera, nie obierałam żadnych warzyw i owoców, tylko dokładnie je wyszorowałam (wszystkie składniki były młodziutkie, z mojego ogródka). Warzywa i owoce rozdrobnić, usunąć gniazda nasienne i po kolei wyciskać sok przy użyciu sokowirówki. Na górze soku utworzy się pianka. Świeża jest pyszna, ale jak sok trochę postoi, to nieszczególnie mi smakuję, dlatego polecam pić od razu! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz